Neem vrijblijvend contact op

Hoe benut ik
Diversiteit en verschil?

Het zijn mooie woorden: diversiteit en talent van iedereen benutten. Als je leiders ernaar vraagt, zeggen ze vaak dat ze hier echt rekening mee houden. Dat moet ook wel, als je team steeds vaker tijdelijk en multidisciplinair georganiseerd is, agile en flexibel werkt en grote verantwoordelijkheid draagt.

Pas jij die principes toe binnen jouw team?

Lukt het om het verschil in talent en kwaliteit aan te spreken bij innovatievraagstukken?

Om je team te verbinden aan elkaar en de gewenste koers en richting van je bedrijf?

Of wordt het gepolder, gedoe, meer van hetzelfde?

Kan diversiteit werkelijk bijdragen aan de vernieuwing in jouw organisatie?

We bieden opleidingstrajecten waarin je met hoofd, hart en handen leert hoe je talent en het onderling verschil inzet om tot co-creatie te komen. Ook ontwerpen we in overleg innovatie-expedities en experimenten, toegespitst op een innovatievraag uit jouw organisatie. Daarin werken we bewust met diversiteit en verschil om vaste patronen te doorbreken en tot een nieuw geluid te komen.

ik ben benieuwd naar deze leergang

Het mooie van co-creatie is dat het proces gebaseerd is op volledige gelijkwaardigheid. En wat zo vrolijk maakt: je ontmoet elkaar echt als mens.

Mary-Ann Schreurs

Wethouder van innovatie, cultuur, design & duurzaamheid, gemeente Eindhoven
Het mooie van co-creatie is dat het proces gebaseerd is op volledige gelijkwaardigheid. En wat zo vrolijk maakt: je ontmoet elkaar echt als mens.

Mary-Ann Schreurs

Wethouder van innovatie, cultuur, design & duurzaamheid, gemeente Eindhoven

Vaardigheden voor co-creatie

Co-creatie is wat anders dan ‘gewoon’ samenwerken in een team. Het vraagt onderlinge openheid en vertrouwen van de deelnemers. Ben je je bewust van jouw manier van kijken naar een vraagstuk? En ben je nieuwsgierig naar het perspectief van een ander? Kun je in dialoog het onderlinge verschil onderzoeken en de spanning van het verschil gebruiken om samen tot vernieuwing te komen?

In de innovatie-expeditie Innoveren op Noord werkten gemengde teams studenten, docenten, uitgevers, data-analisten, designers en online marketeers van Noordhoff Uitgevers drie dagen aan de vraag: met welke proposities kan Noordhoff Uitgevers waardevol zijn voor het hbo? Een uitdagende opgave voor alle deelnemers!

Ontvang nu gratis het e-book

7 manieren
voor innovatiewaarde

‘Geen tijd, geen ruimte of geen geld’. Hoor jij dat ook vaak als het over innoveren gaat? Wij wel. En het is ook begrijpelijk. De dagelijkse gang van zaken vraagt al zoveel energie. Om dan ook nog ruimte te maken voor iets nieuws bij je team en bij jezelf….. Dat is nogal wat. Het vraagt mentale fitheid, flexibiliteit en een keuze. Welke eerste stap kun je nu al zetten om ruimte te houden voor innovatie?

Begin vandaag nog het anders te doen.

Scroll naar boven
Inspiratie in jouw inbox
Mogen we je een inzicht sturen? (max 1x per maand)
We spammen je niet, houden we zelf ook niet van.
Nieuwsbrief inschrijving